środa, 15 stycznia 2020

Nowy klawesyn włoski Krzysztofa Kulisa

Już od długiego czasu wybierałem się obejrzeć ten instrument. 
To pierwszy włoski model ukończony w zeszłym roku przez Krzysztofa Kulisa (wg Grimaldiego). Instrument o rasowym włoskim brzmieniu, jednak również stosunkowo długim jak na Włocha rezonansie.
Bardzo również przyjazny klawiaturowo. Ujmujący, charakterystyczny, ale jednocześnie dość uniwersalny i pozwalający na wykonanie zróżnicowanego repertuaru.
Testowałem zarówno wczesną włoską muzykę, jak i Scarlattiego. Oraz - oczywiście Bacha!
Bardzo pozytywne wrażenia!

Krzysztof Kulis to pionier klawesynowego budownictwa w Polsce. Kiedy zaczynałem moją przygodę z klawesynem miał już na koncie zbudowany pierwszy szpinet. Nie było wtedy jeszcze możliwości sprowadzenia planów, instrument był własną konstrukcją. Potem budował, stroił, doradzał, inspirował ...
Wiele osób i instytucji w Polsce ma Jego instrumenty.
Przez te wszystkie lata był z nami wszystkimi; jest częścią historii polskiego wykonawstwa klawesynowego XX i XXI wieku.
Dlatego tak bardzo się ucieszyłem kiedy dotknąłem nowego instrumentu i okazało się, że jest świetny!





Brak komentarzy: