Granie continuo to specyficzna zabawa. Czasem bardziej kameralistyka. Czasem bardziej improwizowana kompozycja. Mnie szczególnie interesuje płynne przechodzenie z jednego do drugiego poziomu. Zatem rozwijanie umiejętności kompozycyjnego dopełniania muzyki kameralnej poprzez transformację basów w kanwę dla improwizacji solowych utworów. W marcu zostałem zaproszony do udziału w online'owej konferencji w Akademii Muzycznej w Ljubljanie. Mój występ postanowiłem poświęcić różnym aspektom grania continuo; w tym wspomnianej problematyce. Nagrany przez Adama Jastrzębskiego materiał (z ważnym udziałem Zbigniewa Pilcha) po pewnej obróbce udostępniliśmy w serwisie YouTube:
Zainteresowanych odsyłam również do transformacji sonaty Dario Castello, którą kiedyś spróbowałem sobie zagrać na klawikordzie i chwyciło ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz